إسأل مترجم الآن

احمد منير

احمد منير

مترجم

الأسئلة المجابة 10719 | نسبة الرضا 98.8%

ترجمة

5 Features of the course 5.1 Functional grammar...

تم تقييم هذه الإجابة:
5 Features of the course 5.1 Functional grammar and language tips These are a regular feature of the 21st Century English for Libya series. Detailed explanations of usage and realistic examples are provided to help the students develop their language competence. The tips are presented in shaded boxes which are integrated into the unit to maximize convenience for student and teacher. 5.2 Round up pages Round up pages at the end of Units 1, 2, 3, 5, 6 and 7 allow students and teachers to review what they have done in the unit and go over any problem areas together before the tests. The students work through each point on the page individually or in pairs. The students should be encouraged to think for themselves about what they have achieved and what they need to continue to work on. The teacher should be prepared to answer any questions that the students may have, to write examples on the board or to do oral practice of the points that the students need to revise most. Homework activities The Workbook of 21st Century English for Libya, Preparatory 3 contains a number of projects and extended writing activities. The teacher may decide to ask students to do these independently outside of the lesson so as to encourage students to take responsibility for their own learning and allow them to explore areas that interest them personally. Vocabulary notebooks A vocabulary notebook gives each student the freedom to record the words they need in the way that works best for them. It is suggested that the students begin a vocabulary notebook at the very start of the course. Various methods of categorizing and arranging vocabulary are possible: the aim is to let the students find their own method of remembering and associating words. It is worth taking the time to show the students how to draw word maps and to use pictures and diagrams to record the meaning of words and the relationships between them, so that they do not write Arabic translations and arrange words in alphabetical order. Finding a personal way of recording vocabulary and ideas is another step on the way to learner independence and is a skill that the students can transfer to other subjects. Using a dictionary To further develop language competence, the students should begin to make more use of monolingual dictionaries when they read and write. This is a habit that needs a lot of encouragement. Students are reluctant to use dictionaries for a number of reasons. One reason is simply that they are not sure how to access all the information that dictionaries contain. This is why the students are shown how to do this in the very first unit of the Preparatory course, then encouraged to practise referring to dictionary entries in Preparatory 3. The students are also shown phonemic script, as this is an essential aid to pronunciation. All the symbols that represent vowel sounds in English are presented by the end of Preparatory 3.

إطرح سؤالك

إجابة الخبير: احمد منير

احمد منير

احمد منير

مترجم

الأسئلة المجابة 10719 | نسبة الرضا 98.8%

مميزات الدورة

5.1 ارشادات القواعد اللغوية والوظيفية: هذه هي سمة منتظمة للغة الانجليزية في اللقرن الحادي والعشرون لليبيا.

يتم تقديم تفسيرات مفصلة للاستخدام وأمثلة واقعية لمساعدة الطلاب على تطوير كفاءتهم اللغوية. يتم تقديم النصائح في صناديق مظللة والتي يتم دمجها في وحدة لتحقيق أقصى قدر من الراحة للطالب والمعلم.

5.2 الخلاصة في نهاية الوحدات 1 و 2 و 3 و 5 و 6 و 7 تسمح للطلاب والمعلمين لمراجعة ما اخذوه في الوحدة وتصفح المشكلات معا قبل الاختبارات. يعمل الطلاب من خلال كل نقطة على الصفحة بشكل فردي أو معا.

يجب تشجيع الطلاب على التفكير بأنفسهم حول ما حققوه وما يحتاجون إلى مواصلة العمل عليه.

يجب أن يكون المعلم مستعدا للإجابة على أي أسئلة قد تكون لدى الطلاب ، لكتابة أمثلة على اللوحة أو لممارسة النقاط التي يحتاجها الطلاب أكثر من غيرها.

أنشطة الواجب المنزلي :كتاب واجب اللغة الإنجليزية للقرن الحادي والعشرين في ليبيا ،يحتوي الإعداد الثالث على عدد من المشاريع وأنشطة الكتابة الموسعة

قد يطلب المعلم من الطلاب القيام بذلك بشكل مستقل خارج الدرس وذلك لتشجيع الطلاب على تحمل المسؤولية عن تعلمهم والسماح لهم باستكشاف المناطق التي تهمهم شخصيا.

دفتر المفردات: يعطي الدفتر كل طالب الحرية لتسجيل الكلمات التي يحتاجونها بالطريقة الأفضل بالنسبة لهم. ويقترح أن يبدأ الطلاب دفتر المفردات في بداية الدورة.

طرق مختلفة وممكنة لتصنيف وترتيب المفردات: الهدف هو السماح للطلاب بالعثور على طريقتهم الخاصة في تذكر الكلمات وربطها.

ومن الجدير أن نأخذ الوقت الكافي للتوضيح كيفية رسم خرائط الكلمات واستخدام الصور والرسوم البيانية للطلاب، لتسجيل معنى الكلمات والعلاقات بينهما، بحيث لا يكتبوا الترجمات العربية ويقوموا بترتيب الكلمات بالترتيب الأبجدي.

إن إيجاد طريقة شخصية لتسجيل المفردات والأفكار هو خطوة أخرى على طريق استقلالية المتعلم وهو مهارة يمكن للطلاب نقلها إلى مواضيع أخرى.

 استخدام قاموس لزيادة تطوير الكفاءة اللغوية ، يجب على الطلاب البدء في الاستفادة بشكل أكبر من القواميس أحادية اللغة عند قراءتها وكتابتها، هذه عادة تحتاج إلى الكثير من التشجيع.

 يتردد الطلاب في استخدام القواميس لعدد من الأسباب. أحد الأسباب ببساطة أنهم ليسوا متأكدين من كيفية الوصول إلى جميع المعلومات التي تحتوي عليها القواميس.

ولهذا السبب يتم عرض كيفية القيام بذلك في الوحدة الأولى من الدورة التحضيرية، ثم تشجيعهم على ممارسة الإشارة إلى مدخلات القاموس في المرحلة التحضيرية الثالثة.

كما يُعرض على الطلاب أيضًا برنامج نصي صوتي ، حيث يعد هذا وسيلة مساعدة أساسية للنطق. يتم تقديم جميع الرموز التي تمثل أصوات الحروف المتحركة في اللغة الإنجليزية بنهاية المرحلة الإعدادية 3.

يمكنك تحميل تطبيق جواب لمتابعة استفسارك مباشرة مع الخبير ،كما يمكنك التواصل مع خبراء مختصين في أكثر من ١٦ مجال بالإضافة إلى مواضيع أخرى يومية من خلال الضغط على هذا الرابط:

تحميل تطبيق جواب

إسأل مترجم

احمد منير

احمد منير

مترجم

الأسئلة المجابة 10719 | نسبة الرضا 98.8%

  • 100% ضمان الرضا
  • انضم الى 8 مليون من العملاء الراضين
المحادثات تتم ضمن هذه البنود

في الأخبار