إسأل خبيرة العلاقات العاطفية الآن

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 24274 | نسبة الرضا 97.7%

استشارات الحب و الزواج

كنت مخطوبه لمدة سنه ونص وكان بيحبني لدرجة ماتتوصفش...

تم تقييم هذه الإجابة:
كنت مخطوبه لمدة سنه ونص وكان بيحبني لدرجة ماتتوصفش ، بنتقابل كل يوم ، لو سافرت مصيف مع اهلي ٥ ايام كان بيتجنن عشان ارجع ، كان بيحصل بينا مشاكل كتير بس كلها حاجات هبله بس حصل خناقات كتير وهو اتغير و قرر يبعد ، استغربت جدا و ف الاول قولتلو ماشي نفركش الخطوبه عادي لقيته فعلا خد كل الخطوات و بقلب جامد اوي سابني !!

إطرح سؤالك

الرد من العميل

مساء الخير

الرد من العميل

انا اول مره استخدم البرنامج دا ، هي دي مسدج اسيبها وحضرتك بتبقي ترد ولا دا اونلاين؟

الرد من العميل

كنت مخطوبه لمدة سنه ونص وكان بيحبني لدرجة ماتتوصفش ، بنتقابل كل يوم ، لو سافرت مصيف مع اهلي ٥ ايام كان بيتجنن عشان ارجع ، كان بيحصل بينا مشاكل كتير بس كلها حاجات هبله بس حصل خناقات كتير وهو اتغير و قرر يبعد ، استغربت جدا و ف الاول قولتلو ماشي نفركش الخطوبه عادي لقيته فعلا خد كل الخطوات و بقلب جامد اوي سابني !!شكيت ان في وحده ف حياته وسألته و انكر تماما بس لما سيبنا بعض مقدرتش اسكت وفضلت أتابعه لحد ماعرفت ان فعلا معجب بزميلته ف الشغل و كلمته و واجهته قالي اه انا بحبها و متكلمنيش تاني و ف لحظه كل الحب الي كان ليا بقا ليها ، هي رفضته و سابته وهو لحد انهارده و بقاله ٧ شهور هيموت عليها مع العلم احنا سايبين بعض من ٩ شهور هو ملحقش يرتبط بيها حتي شهر علي بعض بس حبها و بيفضل يقول عنها كلام ل اصحابه و بيكتب علي النت قد ايه متأثر ببعدها وبجد كلامه بيقطع قلبي ازاي الزعل دا عليها هي مش عليا انا !!!! احنا الي بينا كان كبير اوي معقول كان بيتهيئلي !! الي هيجنني ان هو الي حبني و فضل كتير علي مااهلي وافقوا و كان فعلا بيحبني ومتعلق بيا فوق الوصف كل دا اتغير ١٨٠° ، موجوعه اوي اني متزعلش عليا مع انه قبلها ب فتره لما بس اتناقشنا اننا ناخد بريك كام اسبوع كان ميت م العياط و مش قادر يبعد عني و بيقولي قد ايه ميقدرش يعيش من غيري، بس فجأه قدر !! مبيفتكرنيش ابدا !!! مع العلم ان كل خناقتنا كانت بسبب الغيره منهم كانت خناقه كبيره جدا عشان بس فكرت اقلع الطرحه يوم فرحنا والغريب والي مش فهماه ان البنت الي حبها بعدي مش محجبه اصلا !!! انا عارفه اني طولت بس انا جوايا حاجات كتير مش قادره اتخطي الموقف ابدا ، مش حبا في بس ممكن تكون هتبقي ازمة ثقه ! السؤال الي عندي والي اتمني الاقيله اجابه ، معقول ميكونش حبني و اول ماشافها حبها !!!! ولو دا حقيقي الي بينا كان ايه ؟! من كتر الحلو الي كان بيعملهولي معتقدش في حاجه زياده او جديده هيقدر يعملهولها .. ممكن يكون بينساني بيها ؟ طب ليه لما سابته فضل هيموت عليها هي بردو مش انا !! طب انا هثق ف اي مخلوق تاني ازاي ! دا واحد ف يوم و ليله قالي انا بحب غيرك و قدر يبعد عني بعد ماكان روحو فيا ، طول فترة خطوبتنا ماشوفتش الا كل الكلام الحلو والدلع و الحنيه و مكبرني قدام اهله قبل اهلي ، مين ممكن يقدم ايه تاني واثق في بعد الي حصل ! والسؤال الي هيموتني و بقالي ٩ شهور قلبي بيتقطع بسببه ، ازاي يمحيني من تفكيره كدا ، نسيني و حبها!!!!

إجابة الخبير: مها سرور

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 24274 | نسبة الرضا 98%

هناك أسئلة لأمور تحدث لحياتنا لا نجد لها أي تفسير منطقي والسبب الحقيقي لن تجدي له جواب إلا لديه ، فكما تقولين كان يحبك جدا ويعاملك معاملة حسنة وإذا كان على علاقة مع هذه الفتاة فمن المؤكد بأنك كنت ستشعرين بوجودها بحياته.
لا أرجح بأنه أحب غيرك فربما إستخدم هذا الموضوع كحجة لفسخ الخطوبة لسبب آخر غير كونه أحب هذه الفتاة ، فلو كان على علاقة بها فإن أول شيء سيقوم بفعله هو الإرتباط بها بشكل رسمي وخطوبتها،فمن الأرجح وجود سبب آخر لم يخبرك به.
المهم وبالنتيجة أنه أنهى هذه الخطوبة بغض النظر عن السبب الذي ستعرفينه يوما ما وليس الآن المهم الآن أن تنسي هذه الصدمة التي حدثت وتبدأي من جديد وتطوي هذه الصفحة بكل ما فيها.
وآخر محاولة يمكن أن تفعليها إذا كنت تريدين معرفة السبب هو التحدث مع أهله علهم أخبروكي بالسبب واذا لم تحصلي على جواب إطوي هذه الصفحة وأبدأي من جديد وسوف تتمكنين من تجاوز ما حدث معك مع مرور الوقت.

إسأل خبيرة العلاقات العاطفية

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 24274 | نسبة الرضا 97.7%

  • 100% ضمان الرضا
  • انضم الى 8 مليون من العملاء الراضين
المحادثات تتم ضمن هذه البنود

في الأخبار