I'm over weight 85kgmy hight us 168and I' 16 years...
I'm over weight 85kgmy hight us 168and I' 16 years old playing volleyball but not going to gym because of Covid
إجابة الخبير: الدكتورة دعاء هجين
أخصائية تغذية
Nutrition Assessment
According to your BMI, your are in over weight rang(30.1kg/m2), and your healthy weight is 65-70kg.
We would like to inform you that What is the fastest way to lose weight?
• Regularity and regular exercise (aerobics and strength sports)
• It can be based on drinking fat-burning drinks such as green tea, ginger and grapefruit
• Eat water-rich foods such as salad consisting of tomatoes and vegetables of all kinds, they are full of satiety because they contain water but do not contain high calories
• Try to eat snacks and frequent during the day instead of eating large meals once, eating a meal or two meals lead to the stability of weight or even increase
• If you feel hungry, drink water first because it is mostly the result of thirst and not hunger, as drinking two liters of water a day suppresses appetite and increases the levels of energy representation.
• Eat a mix of cucumbers, tomatoes, lettuce, capsicum and red cabbage in addition to vegetables cooked daily such as zucchini and broccoli
• You must know the number of calories you eat in the meal, especially in the snack so that it does not exceed 200 calories
Example of a balanced diet:
• Breakfast: bran slice toast + 2 tablespoons light yogurt or 30 g white cheese + 1 cup of vegetables slice + 1 fruit per season
• Snack: cucumber, capsicum or carrot
• Lunch: 90g cured kofta or grilled chicken + 2 slices of bran toast or 10 tablespoons pasta, rice or noodles + cup of salad (tomatoes + capsicum + cucumber + green onions + lettuce + parsley + 1 tablespoon linseed) + 1/2 cups fruit juice
• Snack: half a cup of fruit salad
• Dinner: 1 season fruit + 60 g tuna + 1 cup salad + 1 cup green tea with lemon juice