إسأل خبيرة العلاقات العاطفية الآن

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 22420 | نسبة الرضا 97.6%

استشارات الحب و الزواج

مساء الخير ، عندي مشكله بعد اذن حضرتك ؟ انا لسه...

تم تقييم هذه الإجابة:
مساء الخير ، عندي مشكله بعد اذن حضرتك ؟ انا لسه خارج من علاقه عاطفيه استمرت 7 سنين ، حاسس مشاعري مرهقه جداً حتى نفسي مش قادر اخده التعب و الإرهاق اللي فيا علاقتنا صعب اوي ترجع زي الأول ، صعبان عليا عشرة السنين اللي بيننا و اننا سبنا بعض بالشكل ده و اني خلاص مبقتش شايف غيرها تنفع تكون زوجه ليا بعد الحب ده ، فكرة اني ادخل علاقه جديده صعبه جداً و مش مقتنع بيها رغم ناس كتير بتقولي كده لأني دايما كنت بتحرك تجاه شخص مش بيتحرك علشاني و بيستنزف طاقتي و بس حاسس اني عايز اهرب و ابعد اوووي لمكان احس فيه اني بعيد و ابعد عن كل الناس بجد تعبان جداً في احساس جوايا بيزيد بحس ان فاضل حاجه صغيره و يجيلي انهيار عصبي من الضغط و الارهاق اللي حاسس بيه اتمنى تفيديني ازاي اكون كويس و اتخلص من الاحساس ده ؟ شكرا

إطرح سؤالك

إجابة الخبير: مها سرور

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 22420 | نسبة الرضا 97.7%

إن الدخول في علاقة عاطفية جديدة خلال هذه الفترة ليس هو الحل السليم أبدا بل هو خيار خاطئ جدا ومن الجيد أنك لم تستمع لمن حولك وتدخل في علاقة جديدة.
إن الإرهاق العاطفي الذي تشعر به هو أمر طبيعي فسبع سنوات ليست بالمدة القليلة مر بها الكثير من الذكريات والأحداث والمشاعر وفجأة توقفت كل هذه المشاعر وبالتالي من الطبيعي أن تشعر بالإرهاق والتعب والاستنزاف.
عش حزنك إلى أبعد الحدود وأخرج كل ما بك من حزن وبعدها عد الى حياتك أخرج مع أصدقائك وأعمل فرغ كل طاقتك بالعمل ومارس الرياضة وأخرج مع أصدقائك وكون صداقات جديدة لا تدخل بعلاقة جديدة في الفترة الحالية لانك لن تعطي لهذه العلاقة حقها ركز على نفسك وأملئ يومك بالأنشطة والدعاء لله تعالى بأن يخرجها من قلبك ويدخل السكينة على قلبك. 

الرد من العميل

تمام شكرا جدا للرد

إجابة الخبير: مها سرور

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 22420 | نسبة الرضا 97.5%

عفوا نحن دائما في خدمتكم

إسأل خبيرة العلاقات العاطفية

مها سرور

مها سرور

خبيرة العلاقات العاطفية

الأسئلة المجابة 22420 | نسبة الرضا 97.6%

  • 100% ضمان الرضا
  • انضم الى 8 مليون من العملاء الراضين
المحادثات تتم ضمن هذه البنود

في الأخبار