انا وزني 75 تقريبا وطولي 155 تقريبا شو الحل عشان...
انا وزني 75 تقريبا وطولي 155 تقريبا شو الحل عشان انحف
إجابة الخبير: Dr Eman Soliman
Dr Eman  Soliman
Dr Eman Soliman
انتى محتاجه تنقصى ياحبيبتى حوالى 20 كيلو هيبقا ممتاز
أهم شى فى انك تنحفى انك متعمليش لنفسك مجاعه او تجوعى عشان دا بيساعد نزول العضلات اكتر منها دهون ودا احنا مش عايزينه
ونصح بدرى أول ما نصحى نشرب 4 أكواب مايه دافيه على الريق ناخدها تدريجى نبدأ ب 1 كوب الاول
ولازم وجبة الفطار ضرورى جدا ممكن يكون فيها بلح + لبن
وبعد نص ساعه ممكن تكلى ساندوتشين بيض + وفول مثلا وخضار على حسب النوع اللى تحبيه
وعصائر بين الفطار والغدا بس مش شرط تكون محلاه زى البرتقال مثلا بيكون جميل من غير سكر مثلا
والغدا نبدئ اول حاجه باللحوم بعدها على طول الخضار وسيبى الارز للاخر والعشاء اتمنى ميكونشى فيه اصلا ولو اضطريتى للعشا ممكن زبادى فقط
يعنى احنا عايزين ناخد اكبر كميه من الفيتامينات والمعادن من خلال الفاكهه والعصائر الغير محلاه وكذلك البروتين
إسأل
Dr Eman  Soliman
Dr Eman Soliman